Den doble CD med årets norske X-Factor-finalister blir ikke å få kjøpt i platebutikker. Den kommer kun som vedlegg til Se og Hør Weekend.
Plata med årets X-factor-finalister har fått platina som om Se og Hør var vedlegg til plata. Aller Media bedyrer at det er bladet som er hovedproduktet.
Med opplag på 220.000 var Sony Music raskt ute med å dele ut seksdobbelt platina til X-factor-artistene, og Ifpi forklarte til Ballade.no at det var mulig fordi platene var hovedprodukt med Se og Hør som vedlegg. Dette avvises fra forlaget Aller Media AS.
- Hovedproduktet er selvsagt Se og Hør Weekend, og ikke omvendt, opplyser merkevaresjef for Se og Hør, Henriette Leikanger.
Eksklusivt
Se og Hør hadde sitt første CD-vedlegg i 2005. De har for det meste bydd på samleplater, som Jahn Teigens utvalgte og Sommerhits. For ganske nøyaktig to år siden ga de D.D.E.s den gang 11 måneder gamle album 15 år Live tittelen Festen fortsetter som vedlegg til bladet.
Nå er Se og Hør eneste distributør av samleplata fra norske X-factor 2010, som utgis i to deler, som hver blir å få kjøpt i svært kort tid. Første del kommer i weekend-utgaven 5. november.
Samarbeidspartner
- Sony Music Entertainment og Se og Hør har inngått en avtale som gjør Se og Hør til en eksklusiv distribusjonspartner for årets X-Factor CD, forklarer merkevaresjefen.
Hvordan ser dere på at dere på dette viset blir enedistributør av en slik helt fersk og TV-aktuell plate?
- Det synes vi er spennende og med vårt høye opplag vil artistene også kunne nå ut til et langt større publikum enn de ville gjort ved en vanlig lansering.
Prislapp
Se og Hør Weekend får en høyere prislapp med X-factor-plate som vedlegg, men likevel forventes økt salg av bladet.
- Vi jobber hele tiden med å finne gode, brede konsepter som kan bidra til at vi selger enda flere Se og Hør, understreker Henriette Leikanger.
- X-Factor har blitt et populært program som Se og Hør også dekker redaksjonelt. Vi finner det derfor naturlig å være med som samarbeidspartner, og vi ser gode muligheter til å treffe nye potensielle kjøpere når vi legger ved et slikt produkt. CD-ene vil bli plastet på forsiden og prisen på bladene vil økes noe, i likhet med CD og DVD prosjekter vi har hatt tidligere, forteller Leikanger.
Ekstrem ferskvare
Når dere også ut i platebutikkene med dette produktet?
- Nei, vi distribuerer gjennom Bladcentralen til dagligvare, kiosk og bensinstasjoner.
Hvordan markedsfører dere disse bladutgavene?
- Vi skal markedsføre de to utgavene av Se og Hør weekend med TV- og radiokampanje, samt printannonser i egne blader.
Hvor lenge kommer bladet og dermed plata til å være i salg?
- Se og Hør Weekend er i salg i fire dager, opplyser Henriette Leikanger.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar